SVAR till dig

Emily:
Inte för att sumpa din glädje om att ha bränt 400 kalorier på 15 minuter.. Men kan inte låta bli att säga det är fullkomligt omöjligt för kroppen att göra sig av med 400 kalorier på 15 minuter. 

Jag antar att du kört en skev maskin på gymmet som visar mycket mer än vad man egentligen bränner. Inte ens springa på 17 km/h kan få upp dig till 400 kalorier/15 min. Isf måste din puls vara skyhög och med tanke på att det verkar som att du inte tränat så skulle din kropp inte klara av det. Man ser mönster hos folk som inte tränat innan/ofta.. Vad som är väldigt vanligt är dessa perioder där man i ena stunden inte tränar alls, sen börjar måndagen efter med att äta supernyttigt (knappt några kolhydrater). Sen faller det ihop en vecka senare, i helgen med att dricka alkohol. Säger bara 1 sak, med alkohol varje helg kommer du inte att komma någonstans i en strävan till en fit-kropp.

SVAR: Då måste väl springbandet bara ha visat fel för just mig isånafall, eftersom det har funkat för alla andra? Och jag läste någonstans att om man väger MER så har man lättare att bränna kalorier, och om vi ska gå in på den saken har jag gått upp några kilo sen innan. Dessutom har jag märkt att när jag går SNABBT i höghastighet och i uppförsbacke bränner jag mycket mer kalorier än att bara springa/gå vanligt hela tiden. 

Och sen nu till helgen, jag känner så många som tränar och ändå festar på helgerna. Och det är väl ändå mitt val vad jag ska göra på helgerna, visst vi får väl se om jag får en fit-kropp i slutändan. Den som lever får se :)

 




Kommentarer
Postat av: Det vill du veta va :$

Springanbandet vet inte hur mycket du väger. Just saying, the girl is right.. Skaffa pulsklocka så får du det bevisat :)

2013-10-14 @ 18:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0