Varför jag började träna : #ICANIWILL

Jag har haft tur i nästan hela mitt liv att kunna äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Jag var sjukt smal när jag var mindre, men minns fortfarande hur jag kunde sitta hemma hela dagarna spela tv-spel och äta ett paket kakor och sedan massor med godis till det. Blev jag tjock? Nej, hände ingenting med min kropp. Sedan när jag blev runt 15-16år började det hända lite grejer, min kropp blev mer "normal" och kunde bli mer svullen efter nått onyttigt mål, men inte mer än så. Sen dessutom började jag få en mer kvinnlig kropp med kurvor osv.

Men sen fram till ett år tillbaka ungefär, var jag inte nöjd med min kropp och tyckte jag hade för mycket fett och för stora lår (fast hade inte ens det, om man jämför nu). Gjorde ingenting åt det fram tills innan sommaren, då tänkte jag kötta på inför beach 13 liksom. Det gick skit bra i början, sen sprack det. Sommaren kom, och OJ vad jag misshandlat min kropp denna sommar. Alkohol minst 2 gånger i veckan fyllemat hit och dit, jag tycker synd om min kropp, menmen. ( Ångrar absolut inte sommaren, har varit en av de bästa somrarna i mitt liv men det är ju inte tack vare alkoholen, det är tack vare alla fina vänner som jag har. )

Efter sommaren, kom världens största ångest. Aldrig haft sån stor ångest av min kropp ( Jag har mig själv att skylla, jag vet ) Jag har haft gråten i halsen och känt mig äcklad av min kropp. Allt jag såg var bara fett överallt, mer fett på magen, mer på låren, överallt. Hjälpte inte att folk sa att jag såg "större" ut heller.

Så efter all denna ångest, tog jag tag i både kosten och träningen. Jag tränar nu varje dag mån-fre. Och nej, det är inte för mycket för mig, det passar mig perfekt att träna så pass "mycket" ni som undrar. Jag har kört stenhårt på det här nu i några veckor, börjar se SMÅresultat. Men är långt ifrån klar än. Och jag är stolt över mig själv. Vill man något, går man ALL IN för det. 

Avslutar med att säga att jag längtar till våren, då jag kan starta dagen med mina powerwalks igen varje morgon. Just nu är det både för mörkt och kallt tycker jag.

(Lite bilder under veckorna jag tränat)





 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0